Versió original en català.
L’any 2018 un historiador de Sant Celoni, Argimiro Ferrero, i un expert en la muntanya de Sant Llorenç del Munt, Jordi Guillemot, descobreixen, al mateix temps i per diferents camins, la identitat del cadàver d’un maqui de 22 anys torturat i assassinat per la guàrdia civil el 1949 a Castellar del Vallès. Es deia Elio Ziglioli i era nascut a Lovere, al nord d’Itàlia.
Les seves recerques els portaran a connectar amb la família de l’Elio, que l’havia buscat infructuosament durant dècades. Enrica Volpi, Roberto Ziglioli i la seva filla Federica, familiars de Elio, descobreixen seixanta anys més tard el misteri de quan i per què l’Elio va desaparèixer sense deixar rastre.
Compra les teves entrades aquí
Pere Joan Ventura Carol (Castellar del vallès, 29 de gener de 1946- Castellar del Vallès, 28 de juliol del 2025)
Fou un cineasta català vinculat al cinema social. Va estudiar Tècnica i Llenguatge cinematogràfic a Barcelona i va ser membre fundador del col·lectiu "Grup de Producció" dedicat al rodatge de material informatiu per a TV estrangeres i curtmetratges.
El 1977 va començar a treballar a Televisió Espanyola de Catalunya com a operador de cinema i reporter gràfic, posteriorment es va incorporar a TVE als Serveis Informatius i va exercir funcions de realitzador i editor en programes com Quién sabe dónde, Buscados con cargo o Los años vividos (Premi Onda 1992).
Ha estat ajudant de càmera amb el director de cinema Pere Portabella i ajudant de direcció en diverses pel·lícules de Vicente Aranda com El amante bilingüe o Intruso, a més de també un dels referents del cinema clandestí rodat en els anys 70.
Va treballar com a reporter gràfic, realitzador i editor a Televisió Espanyola, a més de director i guionista de documentals. El 2003 va aconseguir el Goya a la millor pel·lícula documental amb El efecto Iguazú sobre els treballadors en atur de Sintel que van acampar a la Castellana de Madrid, dirigit per Ventura i amb guió del cineasta i de la seva companya Georgina Cisquella. El 2015 va dirigir No estem sols, un documental produït per Pere Portabella i El Gran Wyoming sobre els moviments socials dels últims anys a Espanya.
El 2004 participà a Hay motivo una sèrie de 32 curtmetratges produïts en febrer de 2004 i projectats a partir del 9 de març en els quals es critiquen diversos aspectes de la realitat social espanyola, i sobretot, al govern del Partit Popular en diferents temes socials i polítics. També en 2004 va participar a "Un mundo a cada rato" documental produït per Tus Ojos en col·laboració amb UNICEF per a contribuir a la protecció dels drets de la infància en el món amb el segment "La vida efímera" rodat a Guinea Equatorial.
Afegeix un nou comentari